Saara Aalto toi villin ihmemaansa Järvenpäähän

Saara Aalto konsertoi loppuunmyydyssä Järvenpää-talon Sibelius-salissa keskiviikkona 7.11.2018. Saaran Suomen kotikaupungin yleisö otti hänet lämpimästi vastaan ja konsertti oli yhteislaulua ja suuria aplodeja alusta loppuun.

Konsertti alkoi tasan kello 19:00 dramaattisella introlla, jonka aikana taustabändi ja tanssijat saapuivat lavalle. Tanssijoilla oli mukanaan valtavat liput, joita he heiluttivat ympäri lavaa. Intron lopussa tanssijat kokoontuivat jonoksi lavan keskellä oleville portaille ja hetken kuluttua illan päätähti astuikin lippujen takaa esiin. Ensimmäisenä kappaleena kuultiin UMK:sta tuttu Queens. Saara villitsi yleisön raikuviin aplodeihin heti.

Konsertin ensimmäiset kappaleet olivat Queensin lisäksi Hän, No Fear ja Half a Heart. Half a Heart sai yleisön laulamaan mukana ja taputtamaan rytmiä koko esityksen ajan. Kappaleen kertosäkeiden aikana taustascreeneillä pyöri tyylikäs animaatiosydän.


Muutaman kappaleen jälkeen Saara lähti suorittamaan omien sanojensa mukaan maailman nopeimman asunvaihdon. Alta 15 sekuntia lavalta lähdön jälkeen Saara tulikin jo eri asussa takaisin. Tilanteesta hän vitsailikin, kuinka hiki vaikeuttaa asunvaihtoja ja se on aina hieno hetki kun tanssijat kiskovat nahka-asua päältä äkkiä pois, että saadaan kimono päälle. Saara myös kertoi kuinka illan aikana tullaan kuulemaan niin hänen omia kappaleitaan, hänelle tärkeitä kappaleita, sekä kappaleita X-Factorista. Seuraavaksi kuultiinkin Saaran elämän muuttanut kappale, Sian Chandelier. 


Ennen väliaikaa Saara esitti villillä tanssishowlla varustetun Dance-kappaleen, jonka ajaksi Saara nostatti yleisön seisomaan ja tanssimaan mukana. Esitys sai raikuvat aplodit ja hurraukset. Viimeisenä kappaleena ennen väliaikaa esitettiin Domino, josta Saara vitsaili, kuinka kyseisellä kappaleella hän tuli toiseksi viime kevään UMK:ssa. Esityksen jälkeen alkoi väliaika.



Väliaika kesti noin 25 minuuttia. Konsertin toisen puoliskon alku oli dramaattisten rakkaustarinoiden läpikäymistä. Toinen puolisko alkoikin kauniilla ABBA-coverilla, The Winner Takes It All. Rakkauskappaleiden joukossa kuultiin myöskin Can I Keep The Pictures? Saaran Blessed With Love-albumilta, You Had My Heart samaa nimeä kantavalta albumilta, jonka sovitus ja esitys toi mieleen legendaarisen PlayStation-pelisarjan Sly Cooperin taustamusiikit, sekä kaunis Dance Like Nobody´s Watching. Dramaattisten rakkauskappaleiden suurin kohokohta oli kuitenkin upea ja mahtipontinen tulkinta ranskalaisesta kappaleesta Je Suis Malade, joka saikin yleisön nousemaan seisaalteen osoittamaan suosiotaan.




Loppukonsertti jatkuikin tanssittavissa merkeissä. X-Factorissa aikoinaan Saaran suosion räjäyttänyt Björkin It´s Oh So Quiet oli räiskyvän värikäs esitys myös Sibelius-salissa. Konsertin loppupuolella kuultiin Wild Wild Wonderland-albumin nimikkobiisi, jonka päätteeksi Saara jäi istumaan yhden tanssijansa päälle ja vitsaili tämän käyvän myös huonekalusta. Konsertin kaksi viimeistä kappaletta sai yleisön nousemaan penkeistään mukaan tanssimaan, sillä toiseksi viimeisenä kuultiin discohitti No More Tears (Enough is Enough) ja viimeisenä suurhitti, viime kevään Euroviisuissakin kuultu Monsters.



Kokonaisuutena konsertti oli hyvinkin onnistunut, eikä vaatteiden vaihdon aikana ollut turhaa odottelua, vaan Saara vaihtoi asun hyvinkin nopeasti tai tanssijat ja bändi viihdyttivät sillä välin yleisöä. Konsertissa pääpaino oli tietenkin Saaran uusilla kappaleilla, mutta mukavasti kuultiin myös vanhempia kappaleita, sekä X-Factor hittejä. Ainoa mikä jäi häiritsemään oli fakta siitä, että Saara Aallon kuuluisi esiintyä isoilla areenoilla suurien spektaakkelien kera, eikä Suomen konserttisaleissa, mutta olihan tämäkin nyt aivan loistava konsertti!


Kommentit

  1. Konsertti on ensiluokkainen ja iloinen tunnelmaltaan, ihan huippuluokkaa, todellakin Saara on valmis isoille estraaleille.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Vuoden 2022 UMK-kappaleet läpiruodinnassa osa 1

Pahoinpitelypuiston ovet ovat auki: Lordin heavy metal-albumi jatkaa vahvaa linjaa

Anette Olzon tekee vahvan paluun soolotuotantoon